در پی شکایت یک عضو پارلمان بریتانیا از شبکه خبری پرس‌تی‌وی، دادگاهی در بریتانیا این شبکه متعلق به تلویزیون جمهوری اسلامی را به پرداخت ۳۳۸ هزار پوند انگلیس، معادل یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان، محکوم کرد.

به گزارش رادیو فردا، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان جمهوری اسلامی، مرداد ماه گذشته گزارشی پخش کرد که در آن، ندیم زهاوی، نماینده کردتبار عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا به تسهیل معامله نفتی میان گروه حکومت اسلامی (داعش) با اسرائیل و کشورهای اروپایی متهم شده بود.

بی بی سی گزارش داده که ندیم زهاوی گفته است با توجه به اینکه او یک بریتانیایی با تبار کرد عراقی بوده، پرس تی‌وی تهمتی حساب شده مطرح کرده که به حیثیت او در تمام سطوح بیشترین ضربه را بزند.

در حکم دادگاه آمده است که متن این گزارش شهریور پارسال از سایت انگلیسی زبان پرس تی‌وی حذف شد اما پیش از آن به شدت از سوی رسانه‌های دیگر بازنشر شده بود.

به نوشته روزنامه‌های گاردین و تلگراف، پرس تی‌وی در برابر این اتهام از خود دفاع نکرده است.